De Kickoff: veel inhoud, goede feedback en mooi weer

De Kickoff voor de opleiding hebben we nu achter de rug.
Om dit voor elkaar te krijgen, bleek nog wel een toer: weken van tevoren hadden we een mooie plek gevonden in het centrum van Loenen aan de Vecht. Genoeg ruimte voor 10-12 mensen, een wc, een keuken, gratis parkeerplaats en goede restaurants in de buurt. Wat kon er nog fout gaan?

Verandering van mensen, plaats en temperatuur
Maar het liep toch iets anders: in plaats van 8 a 10 mensen, kwamen er veel meer mensen op onze uitnodiging af. We hebben zelfs een paar mensen moeten vragen niet te komen. En daar stonden we dan met onze voorbereiding: 15 mensen wilden komen en....het zou 26 graden worden. Een onmogelijke combinatie. Niets is erger dan een dag lang kennis opdoen in een te kleine ruimte met teveel mensen en een te bedompte atmosfeer.

Dus zijn we direct doorgereden naar de Golden Tulip in Vinkeveen. Daar was een heerlijk grote ruimte beschikbaar met: een eigen eilandje aan het water. We hoefden niet lang na te denken. Snel iedereen bericht dat het anders ging worden.

Opleiders opgeleid
De dag zelf was goed en leerzaam voor iedereen. Vooral voor ons: als je maandenlang aan een dag hebt gewerkt, dan zie je je eigen blinde vlekken niet meer. Goede en eerlijke feedback gekregen op ons verhaal, de sheets, de manier van presenteren, de inhoud, de aanpak, kortom: op alles. En laat dan nou precies de reden zijn voor een kickoff ;-D

Kortom: de opleiders zijn opgeleid door een mooie groep van (senior) marketeers, marketing managers, creatief managers, adviseurs werving/selectie/interim en mediabureau. Uit de branches Fast Moving Consumer Goods, Automotive, Media inkoop, Werving & Selectie en Financiele dienstverlening. Een mooiere en leukere combinatie van mensen hadden we niet kunnen bedenken.

Picknicken bij je opleiding
Bij de lunch en de borrel bleek het eiland een geweldige vondst: er stonden 3 picknick-tafels met witte lakens, lekkere broodjes en een grote schaal met flessen rose. En dat in de zon, vlak naast het water. Ook 's middags bij de uitwerking van een case was het lekker om buiten te kunnen zijn, net als bij de borrel voor de afsluiting. Het was goed voor onderlinge kennismaking en sfeer


Lessons Learned
Hierdoor was het ook tot het laatst van de kickoff een goede professionele sfeer. We weten nu dat een intake voor marketeers enorm belangrijk is bij deze opleiding: het verschil in kennis van online marketing blijkt nog meer van belang te zijn voor het succes dan wij al dachten. Ook begrepen we dat er een groot verschil is tussen branches voor de inzet van internet. Iets om in het achterhoofd te houden. Deze en nog veel meer "lessons learned" zullen we gebruiken in de opleiding. Te beginnen in September.
De kop is eraf!

Gepost doorEwout Wolff. op 00:56